CHRISTIES AW 2014/15 (FOTO: Producent)

WŁOSKA i FRANCUSKA BIELIZNA DAMSKA na sezon jesień-zima 2014/15

 

MAGICZNY ŚWIAT BURLESKI

PARAH AW 2014/15

PARAH AW 2014/15 (FOTO: Producent)

 

Jedwabno-koronkowe push-up i coulotte, gorseciki, paski, podwiązki, koszulki, haleczki i domowe neglige w ironicznym i zabawnym, pozbawionym wulgarnej erotyki stylu burleski to dominujące akcenty w proponowanym na obowiązujący sezon jesienno-zimowy wysokogatunkowym intimo i lingerie.

CHRISTIES AW 2014/15 (FOTO: Producent)

CHRISTIES AW 2014/15  (FOTO: Producent)

 

 

BIELIZNA MADE IN ITALY W LICZBACH

Włochy są jednym z najważniejszych producentów wysokogatunkowej bielizny na świecie. Pod koniec 2013 roku działało w tym kraju blisko 2000 jej producentów – najwięcej w Lombardii 23% , Apulii 20%, Kampanii 9%, Veneto i Toskanii – 7%. Od trzech lat, m.in. w związku z załamaniem się rynku lokalnego, następuje ciągły wzrost eksportu włoskiej bielizny kosztem zmniejszającego się importu. W pierwszych 10-ciu miesiącach 2013 r. eksport bielizny z Włoch wyniósł 2 252 mln Euro, co stanowiło wzrost o 4,7% w porównaniu z rokiem 2012.

Europa stanowi dla włoskich producentów bielizny najważniejszy rynek zbytu, na którym realizują oni aż 81% swej sprzedaży. Największymi miłośnikami włoskiej bielizny są Francuzi 13,1%, następnie Niemcy 9,8%, Hiszpanie 8,4%, Anglicy 7,5% i Szwajcarzy 5,9%. Do Rosji sprzedawanych jest 6,4% produkcji a do Stanów Zjednoczonych 4,1 %.

FOEMINA AW 2014/14 (Foto: IMMAGINE ITALIA)

FOEMINA AW 2014/14
(Foto: IMMAGINE ITALIA)

 

Przyjętą ostatnio przez produkujących ekskluzywną konfekcję Włochów strategią, i to nie tylko w segmencie bieliźnianym, jest nacisk na Made in Italy. To odróżnia je od znacznie atrakcyjniejszych cenowo bieliźnianych sieciowek takich jak INTIMISSIMI, TEZEENIS czy YAMAMAY, którzy produkują niemal wyłącznie w Azji. Ten sam zresztą trend obserwujemy u producentów z Francji, którzy poza podkreślaniem francuskiej manufaktury swych wyrobów, bardzo konsekwentnie kreują wizerunek charakterystycznego tylko dla nich stylu bielizny. Francuska bielizna jest dla milionów pozaeuropejskich nowobogackich, na których obecnie najwięcej zarabiają francuscy producenci, kwintesencja kobiecości, wyrafinowania i seksapilu.

 

MARJOLAINE AW 2014/14 (Foto: IMMAGINE ITALIA)

MARJOLAINE AW 2014/14
(Foto: IMMAGINE ITALIA)

 

EXILIA AW 2014/15 (FOTO: Producent)

EXILIA AW 2014/15
(FOTO: Producent)

 

NOWOCZESNY VINTAGE
Modna obecnie bielizna, definiowana przez samych producentów jako „inteligentna lingerie„, tworzona jest z myślą o wolnych od stylistyki porno romantycznych randkach i o samych kobietach, które pragną się również podobać samym sobie. W nawiązujących do nurtu retro-vintage, ale ekstremalnie funkcjonalnych fasonach, czują się one zarówno seksownie, jak i komfortowo. Komfort, to obok atrakcyjnej stylistyki retro, najważniejsza przesłanka nowych kolekcji.

 

VALERY AW 2014/15 (Foto: PRODUCENT)

VALERY AW 2014/15
(Foto: IMMAGINE ITALIA)

 

Nowoczesne przędze i tworzone z nich tkaniny oferują niezbędne w produkcji bielizny maksimum komfortu przy jednoczesnym złudzeniu obcowania z wyrafinowanymi, ręcznie plecionymi i haftowanymi tkaninami vintage. Bohaterami większości ekskluzywnych kolekcji odzieży i to również linii bardziej młodzieżowych, są koronki chantilly, haftowany tiul często z dodatkiem nitek lurexu, elastyczny jedwab crepes di chine i makramowe hafty.

 

WACOAL AW 2014/15 (Foto: Producent)

WACOAL AW 2014/15
(Foto: IMMAGINE ITALIA)

 

RENESANS PUSH-UP

Przechodzący swój modowy renesans model Push-up, obecny teraz we wszystkich niemal kolekcjach, projektowany jest ze szczególnym naciskiem właśnie na komfort i jak najbardziej naturalne formy, również w wersji XXL.

CHRISTIES AW 2014/15 (FOTO: Producent)

CHRISTIES AW 2014/15
(FOTO: Producent)

 

Rozszerzanie oferty ekskluzywnych linii produktów do tej pory zarezerwowanych dla standardowych wielkości o rozmiary super maxi to niewątpliwie bardzo silny trend ostatnich sezonów, który nie ominął chyba żadnego z producentów wysokiej jakości bielizny. Od proponowanego sezonu zarówno włoscy producenci jak np. PARAH jak i Francuzi np. CHANTELLE – PASSIONATA powszechnie wprowadzają do swojej standardowej oferty miseczki o rozmiarze F.

Ekskluzywny francuski CHANTELLE proponuje natomiast super funkcjonalne, a przy tym ozdobione misternymi haftami biustonosze w rozmiarze H. Równocześnie producenci, którzy już od dawna stawiali na maxi rozmiary, proponują teraz ich znacznie odmłodzone wersje. Dla przykładu popularny i na naszym rynku niemiecki FELINA, który z myślą o podążającej za trendami fashion młodszej części klienteli stworzył linie Un:usual, która proponowana jest do rozmiarów miseczki G-H. Dla ciekawostki wspomnę, iż na florenckim stoisku tego niemieckiego producenta zdradzono mi, iż na naszym rodzimym rynku realizowanych jest obecnie więcej sprzedaży niż we Włoszech czy Francji.

 

LINGERIE COUTURE

Dopracowana w najmniejszych szczegółach konstrukcyjnych i super dekoracyjna bielizna w ekskluzywnym stylu couture to również odpowiedz na lansowana w tym roku przez znanych stylistów modę na jej celowe nie ukrywanie. Wręcz przeciwnie, luksusowa, gipiurowa bielizna proponowana jest nawet czasem w miejsce top-a, a powszechnie widoczna jest w głębokich wycięciach dekoltów i w prześwitach tkanin. Na produkty w duchu couture stawia m.in. obchodzący w tym roku 130 lat istnienia francuski MAISON LEJABY. Jego w całości Made in France linia Couture pozycjonująca się w segmencie Premium znajduje cennych w czasach kryzysu pozaeuropejskich klientów.

 

MAISON LEJABY AW 2014/14 (Foto: IMMAGINE ITALIA)

MAISON LEJABY AW 2014/14
(Foto: IMMAGINE ITALIA)

 

MAISON LEJABY AW 2014/15, targi IMMAGINE ITALIA we Florencji (FOTO: K.Maciejewska Serra)

MAISON LEJABY AW 2014/15, targi IMMAGINE ITALIA we Florencji
(FOTO: K.Maciejewska Serra)

 

Z MĘSKIEJ SZAFY

Częstymi motywami w nowych, jesienno-zimowe kolekcjach bielizny są mniej lub bardziej ewidentne motywy animalier oraz groszki i grochy w czarno-białym i kolorowym wydaniu w zestawieniach z tiulem, satyną i koronką w stylu barokowym. Nowym elementem są natomiast zapożyczone z jedwabnych, męskich krawatów drobne motywy geometryczne. Występują one m.in. w kompletach bielizny młodzieżowej kolekcji CHANTELLE-PASSIONATA.

 

CHANTELLE -PASSIONATA AW 2014/15 (FOTO: K.Maciejewska Serra)

CHANTELLE -PASSIONATA AW 2014/15
(FOTO: K.Maciejewska Serra)

 

 

Męskie akcenty widać również w prowokujących zestawieniach super kobiecych kompletów i gorsetów ze sztywnymi kołnierzykami i mankietami odwołującymi się do stylistyki Marleny Dietrich w jej kultowym filmie „Błękitny Anioł”. Styl ten jest również w pewnym sensie nawiązaniem do modnych od niedawna w całej, damskiej konfekcji lat 80-tych, w których to promowany był wizerunek seksownej, ale dominującej business woman kreatywnie łączącej damskie i męskie elementy garderoby.

 

 

TALIA OSY

Podczas gdy przez wiele minionych lat akcent położony był m.in. na podkreślenie linii nóg, co osiągane było wysoko wyciętymi slipami i coulotte, tak teraz uwaga skierowała się na talię, która jest niekoniecznie najcieńsza, ale umiejętnie ubrana w wyszczuplające optycznie gorsety i paski do pończoch, nabiera pożądanego aspektu osy.

CHRISTIES AW 2014/15 (FOTO: Producent)

CHRISTIES AW 2014/15
(FOTO: Producent)

 

RETRO-POP

Kultowym elementem niemal wszystkich nowych kolekcji,i to również w popularnym segmencie fast fashion (np. włoska sieciowka bieliźniana TEZENIS), jest body – często utrzymane w kultowym już stylu retro-pop zapoczątkowanym w latach 80-tych przez Madonnę. Zabawna mieszanka elementów sport i gym oraz pop-rock koegzystuje z kobiecymi prześwitami i romantycznymi koronkami.

PARAH AW 2014/15 (FOTO: Producent)

PARAH AW 2014/15
(FOTO: Producent)

 

Klasyka i nowoczesność to motyw przewodni nowej kolekcji francuskiego CHANTELLE inspirującego się ideą wielokulturowej stylistycznej podroży na trasie Paryż – Szanghaj.

 

W RYTMIE TANGO

Nowe jesienno-zimowe propozycje bielizny utrzymane są w różnorodnych tonacjach kolorystycznych z przewagą zgasłych odcieni śliwki, turkusu, szarości, ciepłego złota i antycznego różu – te stonowane barwy często występują w kontraście z czernią i bielą misternych koronek.
W nowych, jesienno-zimowe kolekcjach, szczególne miejsce zajmuje czerwień zestawiana często z czernią. Nie ma ona już charakteru wyłącznie świątecznego, lecz jest integralnym elementem całosezonowych kolekcji, podobnie zresztą jak wiele utrzymanych w barwach żywej czerwieni kolekcji outdoor zarówno damskich jak i dziewczęcych.

PARAH AW 2014/14 (Foto: IMMAGINE ITALIA)

PARAH AW 2014/14
(Foto: IMMAGINE ITALIA)

 

Czerwień obok modnego ciemnego turkusu, śliwki, szarości i czerni jest bohaterem koronkowych kompletów m.in. francuskich MAISON LEJABY i SIMONE PERELE. Klasycznie czerwono-czarne są natomiast sztywne, koronkowe gorsety włoskiego PARAH. Ten ostatni zaprezentował również nowy, gorsetowy model wylansowanej przez siebie w 2001 r. czarnej „klatki” – tą razą jest to lekka, tasiemkowo-tiulowa konstrukcja pełniąca funkcje ciągnącego się optycznie spod biustu, zabudowanego paska do pończoch.

 

PARAH AW 2014/15

PARAH AW 2014/15 (FOTO: Producent)

 

W DOMOWYM ZACISZU

Coraz więcej producentów ekskluzywnej bielizny stawia obecnie na odzież domową, czyli tzw. homewear czy loungwear w wersji chic – halki, narzutki, koszule, piżamy, szale, trykotowe i welurowe bluzy i dresy. W czasach światowego kryzysu konsumpcji, który nie omija również branży bieliźnianej, starają się oni, aby ich propozycje były jak najbardziej uniwersalne i zbliżone do kolekcji outdoorowych np. w letnio-wieczorowym wydaniu.

 

GILSETTE AW 2014/14 (Foto: IMMAGINE ITALIA)

GILSETTE AW 2014/14
(Foto: IMMAGINE ITALIA)

 

W kolekcjach jesienno-zimowych triumfują szlachetne materiały: jedwabna satyna, koronka i kaszmir oraz wysokiej jakości trykot. Dominującym fasonem jest zwiewna koszula nocna lub baby doll i wykonany z podobnej tkaniny długi szlafrok.

 

ARIANNA AW 2014/14 (Foto: IMMAGINE ITALIA)

ARIANNA AW 2014/14
(Foto: IMMAGINE ITALIA)

 

Te super kobiece elementy odzieży domowej wypierają obecnie, przynajmniej w wersji luksusowej, bardziej funkcjonalną piżamę pozostawiając ja jedynie nastoletniej klienteli.

 

LUNA DI GIORNO AW 2014/15 (FOTO: Producent)

LUNA DI GIORNO AW 2014/15
(FOTO: Producent)

 

 

W segmencie loungwear dyktującymi tendencje liderami są tacy włoscy producenci jak TATA, PEPITA, PIERRE MANTOUX, BACIRUBATI, LUNA DI GIORNO czy LISANZA.

 

LISANZA AW 2014/14 (Foto: IMMAGINE ITALIA)

LISANZA AW 2014/14
(Foto: IMMAGINE ITALIA)

 

OSCALITO AW 2014/14 (Foto: IMMAGINE ITALIA)

OSCALITO AW 2014/14
(Foto: IMMAGINE ITALIA)

 

SAVE THE QUEEN AW 2014/14 (Foto: IMMAGINE ITALIA)

SAVE THE QUEEN AW 2014/14
(Foto: IMMAGINE ITALIA)

 

Nowością u wielu włoskich producentów ekskluzywnej bielizny, od lat pracujących na najlepszych przędzach i tkaninach oraz mogących się poszczycić wysokim kunsztem krawieckim, są mikro kolekcje odzieży outdoorowej. Linie pret-a-porter obecne już od kilku sezonów u takich producentów jak PARAH czy PIERRE MANTOUX, w proponowanym sezonie jesienno-zimowym  pojawiają się u wielu innych, wśród których są m.in. OSCALITO, VALERY czy CHRISTIES.

 

CHRISTIES AW 2014/14 (Foto: IMMAGINE ITALIA)

CHRISTIES AW 2014/14
(Foto: IMMAGINE ITALIA)

 

Ten ostatni stworzył nawet linię Shape Dress by CHRISTIES, czyli gwarantujące wyszczuplający efekt sukienki w wersji minimal chic zdobione m.in. oryginalnymi kryształkami Swarovski. Te cenne aplikacje są zresztą bohaterem bardzo wielu zarówno włoskich, jak i francuskich kolekcji bielizny proponowanych w ostatnich sezonach.

 

 

 

"Przegląd Włókienniczy" nr 4/2014

„Przegląd Włókienniczy” nr 4/2014

 

IMMAGINE ITALIA

Powyższy tekst jest przeredagowaną relacją z 7.edycji targów intimo i lingerie IMMAGINE ITALIA & Co. we Florencji, która odbyła sie w lutym 2014 r. Ukazał się on w nr 4/2014   w czasopiśmie branżowym „Przegląd Włókienniczy” (wydawnictwo SIGMA-NOT) – jako jedynym w Polsce zajmującym się branżą przędzalniczą, tkaninami i gotową konfekcją.

Targi IMMAGINE ITALIA & Co., będące włoskim odpowiednikiem słynnego Salonu Lingerie w Paryżu, tą razą zgromadziły na terenie zabytkowej florenckiej twierdzy Medyceuszy Fortezza da Basso 234 producentów wysokiej jakości bielizny, głównie damskiej z Włoch, Francji i Hiszpanii.
W stolicy takich modowych marek jak Gucci, Roberto Cavalli, Emilio Pucci, Ferragamo czy Ermanno Scervino, prezentowali się najlepsi włoscy producenci bielizny damskiej i dodatków. Byli wśród nich m.in. PARAH, VERDISSIMA, VALERY, PIERRE MANTOUX, BACIRUBATI, RITRATTI, AMBRA, LUNA DI GIORNO, ARTIMAGLIA, COSABELLA, OSCALITO, FOEMINA, EXILIA, LISANZA, TATA, PEPITA, LIONELLA, ARIANNA i SAVE THE QUEEN.
W ramach florenckich targów zorganizowanych zostało kilka atrakcyjnych pokazów intimo i lingerie zarówno włoskich, jak i francuskich producentów, w których z sukcesem debiutowały dwie młodziutkie polskie modelki Joanna Jachimowicz i Irena Maślanka.

 

PARAH AW 2014/14, modelka: Joanna Jachimowicz (Foto: IMMAGINE ITALIA)

PARAH AW 2014/14, modelka: Joanna Jachimowicz
(Foto: IMMAGINE ITALIA)

 

CHANTELLE - PASSIONATA AW 2014/14, modelka: Joanna Jachimowicz (Foto: IMMAGINE ITALIA)

CHANTELLE – PASSIONATA AW 2014/14, modelka: Joanna Jachimowicz
(Foto: IMMAGINE ITALIA)

 

PIERRE MANTOUX AW 2014/14, modelka: Irena Maślanka  (Foto: IMMAGINE ITALIA)

PIERRE MANTOUX AW 2014/14, modelka: Irena Maślanka
(Foto: IMMAGINE ITALIA)

 

VALERY AW 2014/14, modelka: Irena Maślanka  (Foto: IMMAGINE ITALIA)

VALERY AW 2014/14, modelka: Irena Maślanka
(Foto: IMMAGINE ITALIA)

 

Organizatorzy targów zapowiedzieli, iż od bieżącego roku targi te będą one miały dwie edycje – zimową i letnią. Letnia edycja przygotowana została w tym roku we współpracy z prężnie funkcjonującym od lat florenckim salonem beachwear MODA D’AMARE. Kooperacja ta znacznie rozszerzyła potencjał targów IMMAGINE ITALIA & Co. i z pewnością podniesie rangę obu zajmujących się sektorem bieliźniarskim imprez.

 

.
FOTO: IMMAGINE ITALIA (Fotograf Filippo Tomasi), producenci i autorka artykułu.

 

.

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s